Csudai Korny

Márkaérték – a jó branding eredménye

Olvasási idő: 2 minutes

A márka értéke

A márkaérték bizonyos szempontból kifejezheti, hogy az adott termék a saját márkakörében egy, a többitől jobb lehetőségként beazonosítható darab, mivelhogy a konkurenciával szemben méltányos és kiegyensúlyozott árral rendelkezik. Másfelől jelentheti azt is, hogy a termék a saját márkáján belül számít értékesnek hosszú élettartamának köszönhetően, szuper tapasztalatokat nyújtva és ezzel az ügyfél megbecsülését növelve. Ebben az esetben lehet magasabb az ár is.

Az ár már nem csak arról szól, hogy az adott tárgy ténylegesen mennyibe kerül. Mutatja azt is, hogy milyen mértékben egyezik az ár és a szinte kézzelfogható érték és milyen következtetések vonhatók le az adott márkáról a használatba vételt követően. Ha a márka igyekszik igazi kapcsolatot teremteni a saját értékrendje és a valódi értéke között, az ügyfélben pozitív asszociációt fog kiváltani.

Az értékes márka előnyei

A márka értéke azt fejezi ki, hogy a cégnek bizonyos módon sikerült kitűnnie és elkülönülnie a konkurenciától. Lehet ez a kiváló minőség, a kimagasló ügyfélszolgálat vagy a hatékony marketing kampány érdeme is. Ha a vállalkozás ezen nézőpontjainak valamelyike elegendő elismerést és tiszteletet vív ki az ügyfelektől ahhoz, hogy a cég magasabb árat követelhessen a termékeiért, mint a többi hasonló cég, akkor ennek a bizonyos márkaértéknek az elérése több előnnyel is jár a cég számára. A márka az ilyesfajta versenyképes előnyök által nagyobb haszonra tehet szert és magasabb befektetést is engedhet meg magának. További előnye, hogy a saját termék és szolgáltatás így egyszerűbben terjeszthető a különböző termékláncok között. Azt kérdezed, miért? Ha a fogyasztóid bizalma magasabb a márkád felé, mint más esetében, akkor az új termékekkel sem riasztod majd el őket. Az értékes márka képes az embereket a vásárlás irányába motiválni, továbbá befolyásolja őket a vásárlási elhatározásban is.

Márkaérték és az ügyfelek

Az értékes márka emeli a fogyasztó pozitív hozzáállást az adott termékhez. A pozitív viszony a gyártmánnyal való tapasztalatok alapján állítható fel. A kellemes benyomás után a vásárló értékesnek és minőséginek érzékeli az adott márkát. Mindez pedig a fogyasztót a márka iránti hűség és ragaszkodás felé vezeti, ami hatalmas húzóerő lehet a vállalkozás számára. A magas márkaérték tehát az ügyfél lojalitását eredményezi. Az elkötelezett vevő nem fogja érezni a késztetést, hogy változtasson a kedvenc márkáján és valami újat keressen. Sokkal megerőltetőbb új ügyfeleket csalogatni, éppen ezért szükséges törődni a már meglévő ügyfélkörrel és valódi bánásmódban részesíteni őket, ezzel is emelve a márkába vetett bizalmukat.

Végső eredményként tehát állíthatjuk, a sikeres branding után és ez esetben az értékes márka kialakításával az üzletedet rendkívül hatékony módon tudod építeni. Így sikerül majd olyan mennyiségű embert odavonzanod, melyek tartós vásárlóid is maradhatnak, és ez a legfontosabb pillér egy sikeres üzletelés terén.

Ha kérdésed van a jó brandinggel kapcsolatban, ne habozz, nyugodtan jelentkezz, itt vagyunk számodra! 😉

 

Csudai Korny
Csudai Korny

Latest posts by Csudai Korny (see all)

Hozzászólások